Biuletyn Informacji Publicznej

Lubelskie Centrum Innowacji i Technologii

Logo - Lubelskie Centrum Innowacji i Technologii

Instrukcja obsługi BIP

Instrukcja

Instrukcja użytkownika systemu BIP

Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, utworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci elektronicznej.

Jak poruszać się po serwisie BIP?

Kliknięcie w znajdujące się w lewej górnej części strony logo BIP umożliwia przejście do strony głównej BIP.

Na górze strony umieszczony jest link do mapy serwisu i widoku strony, odesłania
do informacji ostatnio umieszczonych w Biuletynie oraz informacji ostatnio zaktualizowanych. Sekcja ta zawiera informacje o danych, które w ostatnim czasie zostały umieszczone w serwisie oraz o informacjach, które zostały zaktualizowane, kto i kiedy wprowadził informacje do biuletynu oraz kto i kiedy wskazany dokument zmodyfikował.

W centralnej części strony znajduje się logo Lubelskiego Centrum Innowacji i Technologii.

Po prawej stronie Biuletynu umieszczony jest moduł wyszukiwania, umożliwiający wyszukanie dowolnych treści znajdujących się na podstronach BIP, po wpisaniu w polu tekstowym słów kluczowych lub szukanej frazy. Wciśnięcie ikonki lupy lub naciśnięcie na klawiaturze klawisza „Enter” umożliwi wyświetlenie informacji spełniających kryteria wyszukiwania.

Przeglądanie treści znajdujących się na stronie dostosowane jest do potrzeb osób niedowidzących - ikonka w dolnej prawej części BIP. Dzięki ikonom umieszczonym na każdej stronie możliwa jest zmiana wielkości czcionki (ikonki z symbolem „A”), zmiana koloru oraz zmiana kontrastu (symbol oka.)

W dolnej części strony znajduje się menu z opisem stałych pozycji BIP:  

  • Dane teleadresowe
  • Przydatne linki:

- Deklaracja dostępności;

- Kontakt;

- Instrukcja użytkownika BIP;

- Informacje dla niepełnosprawnych;

- Statystyki;

- Polityka cookies.

  • Panel administracyjny;
  • Ikonka „udogodnienia dla niepełnosprawnych”.

Po lewej stronie znajduje się menu główne z następującymi zakładkami:

  • Informacje podstawowe – zawiera ogólne informacje o instytucji i podstawy prawne
    jej funkcjonowania;
  • Władze i struktura organizacyjna – zawiera informacje o dyrekcji oraz strukturę organizacyjną jednostki;
  • Oficjalne dokumenty – zawiera Statut, Regulamin organizacyjny oraz Zarządzenia Dyrektora;
  • Załatwianie spraw – zakładka zawiera sposoby załatwiania spraw w jednostce oraz umożliwia odszukanie numeru sprawy i sprawdzenie etapu jej realizacji;
  • Finanse i budżet - zawiera sprawozdania finansowe;
  • Majątek - zawiera informację na temat mienia LCIT;
  • Kontrole – zawiera informacje o przeprowadzonych kontrolach;
  • Ogłoszenia - zawiera aktualności oraz informacje o ofertach pracy na stanowiska urzędnicze w jednostce;
  • Petycje - zawiera ogólne informacje dotyczące petycji;
  • Skargi i wnioski – zawiera ogólne informacje dotyczące skarg i wniosków;
  • Rejestry, ewidencje, archiwa – zawiera rejestry, ewidencje i archiwa prowadzone
    w jednostce oraz centralny rejestr umów cywilnoprawnych;
  • Zamówienia publiczne – zawiera informacje dotyczące ogłoszeń o zamówieniach publicznych, informacje o wynikach postępowań prowadzonych w jednostce, elektroniczne zamówienia publiczne, dialog techniczny, szacowanie wartości zamówienia oraz plan postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
  • Ochrona Danych Osobowych – zawiera informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, informacje o Inspektorze Ochrony Danych w jednostce oraz prawa osób;
  • Koordynator do spraw dostępności – zawiera informacje o koordynatorze do spraw dostępności;
  • Ponowne wykorzystanie informacji sektora publicznego – zawiera informacje odnoszące się do ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego w Lubelskim Centrum Innowacji i Technologii. W zakładce znajduje się wniosek
    o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego oraz klauzula informacyjna dla wnioskodawcy o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego;
  • Informacje o biuletynie – zawiera:

- mapę serwisu – informacje o strukturze BIP, każdy element jest hiperlinkiem
do opisywanej pozycji menu, kliknięcie w dany link umożliwi przejście do danej treści;

- redakcję biuletynu – podstawowe informacje o administratorze głównym oraz osobach upoważnionych do redagowania informacji zawartych w Biuletynie;

- słownik skrótów – opis skrótów i pojęć używanych w serwisie;

- historię zmian - zawiera rejestr zmian wprowadzonych przez administratorów Biuletynu. Wyszukiwanie zmian możliwe jest za pomocą wyszukiwarki poprzez wypełnienie pola: typ zdarzenia, imię i nazwisko i/lub data od, data do.
Wyniki wyszukiwania zmian zostaną wyświetlone automatycznie po wypełnieniu wybranych pól;

- statystykę odwiedzin - wyświetla statystykę odwiedzin strony z uwzględnieniem wszystkich podstron. Zestawienie wyświetlane jest w postaci ilości odsłon oraz stosunku procentowego ilości odwiedzin danej zakładki w stosunku do całości serwisu.